sortida-montseny-trekking-complex
Àrea de lleure al Complex Esportiu Valldoreix (EMD).

Diumenge 2 de Juny de 2013 aventura al Montseny, gaudeix de la natura i fem Complex tots plegats.

Activitat: trekking

–          Turó de l´Home (1700,6m.) i Agudes 1700m. des de la Font de Pasavets.

Recorregut: 9’21 km
Desnivell: 595 m
Ascensió Acumulada: 682 m

Temps: 3h

Introducció

El turó de l’Home i les Agudes son els cims més alts del Montseny. La vall de Santa Fe, encatifada de faigs, té un aire alpí que la fa ser, potser, la mes bella de la serralada. Així doncs, aquest itinerari circular cal considerar-lo bàsic, indispensable si és el vostre primer contacte amb el Montseny. L’itinerari s’inicia al km 22 de la carretera de Santa Fe a Sant Marçal, al, al punt on la carretera travessa la riera. Hi trobareu un aparcament ben arranjat i un plafó amb un mapa esquemàtic del Parc Natural. Aquí s’inicien els senyals que us portaran fins al turó de l’Home (biguetes verdes de ferro).

L’ascensió al turó de l’Home segueix enterament una antiga pista de desboscar. Es per tant una ruta fàcil, poc perdedora però una mica monòtona. Del turó de l’Home a les Agudes seguireu un corriol carener, molt planer, que gaudeix d’un ampli horitzó durant tot el recorregut. De les Agudes, per un vell corriol marcat amb senyals vermells, baixareu de dret a trobar la carretera, a l’indret del pla de l’Espinal, situat a mig km del punt de partida. Aigua a les fonts de Passavets i del Briançó.

Aproximació:
Sortida de Vic a 2/4 de 8. Eix Transversal (C-25) fins a la sortida de Coll de Revell. Crta. GI-543 i al arribar al km 17, en una cruïlla prendre a l’esquerra la Crta. GIV-5201 direcció a Santa Fe del Montseny. Poc abans d’arribar a Santa Fe, a la dreta, hi ha la font de Passavets, amb aparcament per deixar-hi el cotxe. Total 41 km.

Descripció

0:00 Font de Passavets – Situats a l’aparcament de Passavets, al peu de la carretera i a 1 km de Santa Fe, es remunta la riera per una pista que passa a per la font de Passavets. Es qüestió d’anar seguint les biguetes que senyalen el camí. Sempre per dins la fageda, s’arriba a un clot, un pou de neu, on la pista gira a migdia i comença a enlairar-se en contínues llaçades. Defugiu els trencalls. Ascens lent i monòton, encara que el bosc es molt maco. Força amunt es surt a una clariana, sobre l’Aveteda,

0:40 l’Aveteda – Espès clap d’avets, de dimensions considerables, el més meridional d’Europa; la seva sola visita ja mereix l’excursió. Cruïlla de pistes, seguim les biguetes. La pista encara dibuixa unes darreres llaçades abans d’encarar-se definitivament al Turó de l’Home. Tot flanquejant de cara a aquest cim, quasi pel límit superior de la fageda.

1:05 Collet de Rocs Cremats – Passarem pel collet dels Rocs Cremats i pujarem a la carretera del turó de l’Home, a l’indret de coll Pregon. Un camí empedrat puja al cim pel cantó SE. Dalt del cim, hi ha un observatori meteorològic que aviat serà desmantellat i tornarem a recuperar el cim del turó de l’Home.

1:15 Turó de l’Home – El turó de l’Home es la cota més alta del Montseny i de la Serralada Prelitoral. La panoràmica és grandiosa; s’estén des dels Pirineus fins a les muntanyes de Tarragona i des del mar fins al cimals del Pallars. Pel vessant NW es baixa a trobar la carretera, al coll Sesbasses. Aquí s’inicia un corriol ben fressat i retolat (continuem trobant biguetes, ja que marquen el recorregut de la travessa al Montseny), que mena a les Agudes. Inicialment, baixa, però a continuació es bifurca (a la dreta, camí a la font del Briançó) i inicia un lent ascens en cerca de la carena culminant. Ja pel llom de la serra, el camí voreja per l’esquerra (W) l’espadat puig Sacarbassa i arriba, pel mig d’una tartera (compte amb aquest tram a l’hivern, ja que pot estar gelat, alguns anys fins hi tot no estarien de més els crampons, encara que sembli agosarat), al coll de les Agudes. Per una rampa ampla i fàcil, s’assoleix el cim en pocs minuts.

1:45 Les Agudes – Les Agudes és la segona cota del Montseny, encara que per molt pocs metres de diferència respecte al turó de l’Home. La seva silueta, però, rocosa i altiva, es molt més atractiva. L’absència de construccions, pistes i vehicles fan l’ascensió molt més gratificant. El cim, coronat per una gran creu de ferro, està estimbat per tot arreu (veure també l’It. dels Castellets), excepte pel vessant S  La panoràmica s’assembla a la del turó de l’Home, però es més completa cap el N i més limitada vers el S. Retornats al coll de les Agudes, baixeu a llevant (SW) per un corriol fressat i marcat amb vermell que ens durà fins a la font del Briançó.

2:20 Font del Briançó – Un laberint de pistes solquen aquesta solana de les Agudes. Pel davant de la font passa una pista.. La seguim avall, cap a llevant i sobretot no perdre de vista les pintades ja que van tallant l’infinatat de pistes que ens podrien fer perdre. Aviat tallem avall pel vell corriol, que ens dura, tot tallant pistes de desboscar abandonades, de dret al pla de l’Espinal.

2:50 Pla de l’Espinal – Carretera, pista a Arbúcies i gran casal de pedra dit el Convent. Tirant carretera avall arribarem de seguida a la riera de Passavets i a l’aparcament.